۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر

پژوهشکده زنان

ارزیابی مدل وجدان تحصیلی و حل مسئله بر تفکر انتقادی دانشجویان با میانجیگری مهارت‌های ارتباطی

مجری: محبوبه موسیوند

مجری: محبوبه موسیوند
سال خاتمه: 1400
چکیده:  
هدف این طرح ارزیابی مدل تبیین مهارت‌های تفکر انتقادی بر اساس متغیرهای، وجدان تحصیلی حل مسئله و مهارت‌های ارتباطی دانشجویان با تأکید جنسیتی خواهد بود. پژوهش پیش رو با توجه به هدف، از نوع کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- همبستگی و روش تحلیل از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه تهران در در سال 1400-1399 خواهد بود. از این میان با توجه به حجم جامعه معلوم و بر اساس فرمول کوکران 400 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه¬ای از چهار دانشکده علوم مهندسی و دانشکده ریاضی، آمار و کامپیوتر و علوم انسانی به‌عنوان نمونه آماری انتخاب خواهند شد. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه وجدان تحصیلی مک ایلروی و بانتیگ (2002)، مقیاس سبک‌های حل مسئله کسیدی و لانگ (1996)، مهارت‌های ارتباطی کویین دام (2004) و پرسشنامه مهارت تفکر انتقادی کالیفرنیا فاسیون و فاسیون (1990)، گردآوری می‌شود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از نرم ‌افزار SPSS 26 و AMOS 25 استفاده خواهد شد. داده‌های گردآوری‌شده با استفاده از تکنیک الگوسازی معادلات ساختاری تجزیه‌وتحلیل می‌شود.

تاریخ:
1400/10/26
تعداد بازدید:
443
منبع:
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،ساختمان خوارزمی، طبقه ششم، پژوهشکده زنان کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188058926+ , 982188049809+ فاکس : 982188067895+
 WRC[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.